Valtuustovaalit 17.-31.3.2025

25.9.2024

Tehyläiset valitsevat uudet päättäjät valtuustoon keväällä 2025. Tärkeät vaalit, joissa sinä voit vaikuttaa äänestämällä. Tai haluatko valtuuston jäseneksi? Asetu ehdolle! Valtuusto linjaa Tehyn toiminnan tulevaisuudesta sekä päättää muun muassa tehyläisten edunvalvonnasta ja esimerkiksi työtaistelutoimista.

* * * * *

Äänesi on muutosvoima. Käytä sitä Tehyn vaaleissa!

Tehyn vaaleissa saavat äänestää kaikki varsinaiset Tehyn jäsenet ja opiskelijajäsenet. Äänestysaika vaaleissa on 17.-31.3.2025. Äänestys onnistuu vaalisovelluksessa.

Äänesi on muutosvoima, joka vaikuttaa suoraan arkeesi Tehyn jäsenenä. Valtuusto päättää tärkeistä asioista kuten työehtosopimuksista, edunvalvonnasta ja Tehyn toiminnasta. Äänestämällä valitset, kuka tekee nämä päätökset. Tee tulevaisuudesta sinun näköisesi!

Äänioikeutesi on kunnossa, jos jäsenyytesi on voimassa 31.1.2025 ja olet maksanut jäsenmaksusi. Voit tarkistaa äänioikeutesi asiointipalvelussa.

On tärkeää, että valtuustoon saadaan monipuolinen joukko tehyläisiä – niin eri ammateista ja ikäryhmistä kuin julkiselta ja yksityiseltä sektorilta ympäri Suomea. Valtuustoon valitaan 83 tehyläistä, vaalipiirinä on koko maa.

* * * * *

Käytä äänioikeuttasi ja äänestä paikallisia ehdokkaita, jotta sinua edustava henkilö tuntisi paikalliset olosuhteet!